Meniere Hastalık Tedavisi

Meniere hastalığının farklı aşamaları işin kendine özgü tedavi biçimleri vardır.

İlaç tedavisi:

Meniere hastalarının büyük çoğunluğu ilaç tedavisinden yarar görür. Krizleri kontrol altına alınır.

Kulak içine kortizon enjeksiyonu

İlaç tedavisine yanıt vermeyen hastalarda ikinci seviye işlemler uygulanır. Kulak içine kortizon enjeksiyonu ikinci aşama tedavidir. Kulak zarını aşarak enjekte edilen kortizonun orta kulak iç kulak arasında bulunan pencere aracılığı ile iç kulağa süzülmesi amaçlanır.

Endolenfatik kese içine kortizon enjeksiyonu

Kulak içine kortizon enjeksiyonun etkili olmadığı durumlarda 3 aşamada Meniere hastalığında etkili olan iç kulak sıvı basıncını azaltabilmek maksadı ile iç kulak sıvısını dengeleyen endolenfatik kese olarak adlandırılan yapının için kortizon enjeksiyonu yapılır.

Kulak içine gentamisin enjeksiyonu

Dördüncü aşamada kulak içine Gentamisin enjekte edilir. Baş dönmesi krizlerinin etki altına alınmasında % 90 ın üzerinde etkilidir. İşlem Kulak içine kortizon enjeksiyonu gibidir. İçeriye verilen Gentamisin iç kulak sıvısı üreten hücreleri etkisizi bırakırken işitmeyi de olumsuz etkileme ihtimali vardır. Bu oran düşüktür. Enjeksiyon sonrasında değişik şiddette geçici dengesizlik olur.

Denge siniri kesilmesi

Son aşama tedavidir. Beyin sapına giden denge sinirlerinin kesilmesidir. Başarı oranı gentamisin etkisinden biraz daha yüksektir.